آموزشiOSاپل

تفاوت iMessage و SMS در چیست؟

آشنایی با iMessage

سیستم پیام‌رسانی اختصاصی اپل که iMessage نام دارد، دقیقا چیست و چه تفاوتی با پیامک‌های عادی دارد؟ چه نکات و مزایایی برای استفاده از iMessage برای کاربران وجود دارد؟ به بیانی دیگر، تفاوت iMessage و SMS چیست؟ امروز به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم.

iMessage از کجا آمد؟

اپل از iMessage در سال 2011 رونمایی کرد؛ زمانی که ios 5 نیز به بازار عرضه شد. قبل از آمدن iMessage، کاربران اپل نیز همانند دیگران از پیامک‌های عادی و به اصطلاح همان SMS استفاده می‌کردند. خب این نوع از پیامک برای کاربران هزینه داشت و در سال 2011 بنا به گزارش CBS مبلغی چندین میلیاردی روی دست کاربران گذاشت. پس تفاوت iMessage و SMS در چیست؟

در این زمان بود که iMessage ظهور کرد و جزو بزرگ‌ترین اخبار روز شد. iMessage برای کاربران اپل معرفی شد و به آن‌ها اجازه داد تا به صورت کاملا رایگان و تنها با دسترسی به شبکه WiFi بتوانند به یکدیگر پیام دهند. این بدان معنا بود که برای استفاده از iMessage، اصلا نیازی به سیم کارت نیز نبود؛ بلکه دسترسی به اینترنت تنها چیزی بود که برای استفاده از iMessage نیاز بود.

تفاوت iMessage و SMS در چیست؟

با وجود این که اکنون پیام‌رسان‌های متعددی در بازار وجود دارد، ولی باید قبول کرد که iMessage هنوز هم ویژگی‌های جذابی دارد که برای دارندگان اپل بسیار کارآمد است. برای مثال، از iMessage برای ارسال پیام به تمام دستگاه‌های اپل می‌توان استفاده کرد؛ یعنی شما که آیفون دارید به راحتی می‌توانید برای دوستتان که اپل واچ دارد پیامی بفرستید و با او در ارتباط باشید.

در حالت عادی، اگر قصد داشته باشید متون بلند بالا یا عکس با حجم زیاد بفرستید، باید از سرویس MMS به جای SMS استفاده کنید. اما دارندگان اپل نیازی به استفاده از MMS نداشته و با استفاده از iMessage و به صورت کاملا رایگان می‌توانند عکس حجیم یا متون بلند را برای هم بفرستند.

بیشتر بخوانید

امنیت این نوع از پیام‌رسان نیز بسیار بالا است و می‌توانید مطمئن باشید که کسی به پیام‌های ارسالی شما یا پیام‌هایی که برای شما ارسال می‌شوند، دسترسی ندارد. طیف وسیعی از انواع پیام در iMessage در اختیار کاربران وجود دارد؛ برای مثال علاوه بر متن و عکس که حالت معمول پیام هستند، شما می‌توانید استیکر، کانتکت تلفن و موقعیت مکانی خود را نیز برای دیگران بفرستید. این مورد را جزو بهترین تفاوت iMessage و SMS می‌توان دانست.

اکنون که تفاوت iMessage و SMS را می‌دانیم، بیایید کمی موضوع را پیچیده کنیم. اگر از دارندگان یکی از محصولات اپل هستید، حتما بین Messages و iMessage گیج شده‌اید و نمی‌دانید که کدام یک به چه دردی می‌خورند و چه تفاوتی میان آن‌ها وجود دارد. بیایید خیلی ساده توضیح دهیم. iMessage یک سرویس است و اپلیکیشن به حساب نمی‌آید. از طرفی، Messages اپلیکیشنی است که در آن می‌توانید انتخاب کنید از سرویس iMessage استفاده کنید یا SMS.

از کجا بدانیم که از SMS استفاده می‌کنیم یا iMessage؟

تفاوت iMessage و SMS
تفاوت iMessage و SMS اگر پیام شما رنگ آبی به خود بگیرد، یعنی سرویس پیامکی شما به iMessage تغییر یافته و دیگر هزینه‌ای برای شما ندارد.

اول از همه باید در نظر داشته باشید که دستگاه شما نیازمند Apple ID است. اگر آن را دارید، در اپلیکیشن پیام رسان خود دستگاه شما بررسی می‌کند که مخاطبتان دستگاه اپل دارد یا نه، Apple ID دارد یا خیر. پس از ارسال پیام، اگر پیام شما به رنگ سبز ارسال شده باشد، به معنای آن است که شما در حال استفاده از سرویس SMS یا MMS هستید. اما اگر پیام شما رنگ آبی به خود بگیرد، یعنی سرویس پیامکی شما به iMessage تغییر یافته و دیگر هزینه‌ای برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا