آموزشiOSاپلاندرویدسیستم‌عامل

پیدا کردن شماره تلفن برروی گوشی‌های ios و اندروید

با این روش می‌توانید شماره تلفن خود را پیدا کنید

درست است که کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد، ولی واقعا بعضی مواقع وجود دارد که ممکن است شماره تلفن همراه خود را فراموش کنید. این موضوع مخصوصا زمانی رخ می‌دهد که دو، سه یا چهار سیم کارت داشته باشید و شماره‌ها خیلی زود از یاد شما خواهد رفت. اگر شما نیز جزو این دسته افراد هستید و با از یاد رفتن شماره‌ی سیم‌ کارت‌هایتان مشکل دارید، پس این مقاله  و راه حل پیدا کردن شماره تلفن مخصوص شما است.

برای شروع، ابتدا گوشی‌های همراه را به دو دسته تقسیم کنیم: گوشی‌های اندروید و گوشی‌های ios. هر یک را جداگانه بررسی خواهیم کرد. دقت داشته باشید که روند پیدا کردن شماره تلفن هم برروی گوشی‌های ios و هم برروی اندروید، فرآیندی شبیه به هم دارند ولی برای آسانی هر چه بیشتر آموزش، هر کدام را جداگانه و قدم به قدم شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

پیدا کردن شماره تلفن برروی گوشی‌های ios:

برای پیدا کردن شماره تلفن برروی گوشی‌های ios، ابتدا لازم است که به سراغ گزینه Phone بروید. این گزینه معمولا در صفحه‌ی اصلی گوشی قرار دارد ولی اگر در پیدا کردن آن مشکل دارید، در عکس زیر نشان داده شده است.

پس از ورود به این گزینه، وارد بخش Contacts یا مخاطبین شوید و در بالای لیست، به دنبال گزینه‌ی My Card باشید که در عکس زیر نشان داده شده است. دقت کنید که نامی که برای آن در نظر گرفته شده است مهم نیست و در حقیقت، شما باید به نوشته‌ی کم‌رنگ زیر اسم اصلی مخاطب خود نگاه کنید.

اکنون به سراغ قسمت Phone بروید و در بخش زیر می‌توانید شماره خود را مشاهده کنید!

پیدا کردن شماره تلفن برروی ios
پیدا کردن شماره تلفن برروی ios

پیدا کردن شماره تلفن برروی گوشی‌های اندروید:

برای پیدا کردن شماره تلفن برروی گوشی‌های اندروید نیز پروسه‌ای بسیار راحت در نظر گرفته شده است. ابتدا یک یا دوبار صفحه را از بالا به سمت پایین بکشید تا صفحه‌ی دسترسی سریع در گوشی برای شما باز شود. اکنون باید برروی گزینه‌ای که در تصویر زیر نشان داده شده است، بزنید تا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

در صفحه‌ی تنظیمات گوشی خود به پایین بیایید تا تقریبا در اواخر لیست به گزینه‌ی About Phone برسید و برروی آن کلیک کنید.

شما باید به سراغ قسمت Phone number بروید و در اینجا شماره‌ی تلفن همراه خود را مشاهده کنید. در گوشی‌هایی که چندین سیم‌کارت دارند، به تفکیک و با متن Sim slot 1 و Sim slot 2 نشان داده می‌شود که هر یک از سیم‌کارت‌های شما چه شماره‌ای دارند.

پیدا کردن شماره تلفن برروی اندروید
پیدا کردن شماره تلفن برروی اندروید

امروز روش پیدا کردن شماره تلفن را برروی گوشی‌های اندروید و ios مرور کردیم. ممکن است که مشکل شما همانند آن چه در ابتدای متن گفتیم، فراموشی بر اثر زیاد بودن تعداد سیم‌کارت‌ها یا استفاده‌ی نکردن از یک شماره به مدت طولانی باشد. هرچند این روش برای افرادی که بیماری‌هایی نظیر آلزایمر نیز دارند، می‌تواند موثر و بسیار کارآمد باشد. با این وجود، امیدوارم که نیاز نباشد خیلی زیاد به سراغ این آموزش بیایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا