آموزشبرنامه و بازیترفندها

نحوه ایجاد QR Code در اندروید

چگونه برای به اشتراک گذاری متن، لینک وب یا اطلاعات دیگر در گوشی اندرویدی خود QR Code بسازید؟

کدهای پاسخ سریع یا به اختصار QR Code، الگوهایی هستند که به صورت دیجیتالی برای ذخیره اطلاعات استفاده می شوند. ممکن است تولید این کدها پیچیده به نظر برسد، اما اینطور نیست. حتی آنقدر ساده است که می توانید در تلفن اندرویدی خود به ایجاد QR Code مورد نظرتان بپردازید.

هزاران برنامه در گوگل پلی وجود دارد که می توانید به منظور ایجاد QR Code از آن ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دسته بندی صحیح را انتخاب کنید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و کد سفارشی خود را ایجاد کنید.

با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه می‌ توانید به سادگی و با استفاده از یک اپلیکیشن از پلی استور یک کد QR در تلفن اندروید خود ایجاد کنید.

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=”100%”]

فهرست مطالب

نحوه ایجاد QR Code در اندروید

نحوه به اشتراک گذاری QR Code

ساخت QR Code مخصوص خودتان کار سختی نیست!

[/box]

نحوه ایجاد QR Code در اندروید

کدهای QR برای پرداخت های دیجیتال، مدیریت زنجیره تامین، شناسایی مشتری و بسیاری موارد دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. ماهیت این فناوری تطبیقی است و می تواند برای اهداف سرگرم کننده مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از اپلیکیشن های اندروید می توانید به راحتی یک کد QR با ویژگی های مورد نظر خود ایجاد کنید.

روند ایجاد QR Code در اکثر این برنامه ها کاملاً مشابه است. بنابراین، هر برنامه دیگری غیر از برنامه ای که در این مثال استفاده شده است را (که دارای امتیاز خوبی باشد) برای ایجاد کد خود امتحان کنید با مشکلی مواجه نخواهید شد. ما از برنامه رایگان QR Code Generator برای این آموزش استفاده خواهیم کرد.

[button color=”primary” size=”small” link=”https://redirect.viglink.com/?format=go&jsonp=vglnk_165252002556122&key=eac202ea7a96cf485281d6c4ffa2069e&libId=l35iwok90103es17000DLcbc4jypy&loc=https%3A%2F%2Fwww.makeuseof.com%2Fcreate-a-qr-code-android%2F&v=1&opt=true&optExText=false&out=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dqrcodegenerator.qrcreator.qrmaker.createqrcode&ref=https%3A%2F%2Ftrello.com%2F&title=How%20to%20Create%20a%20QR%20Code%20on%20Android&txt=QR%20Code%20Generator” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]دانلود اپلیکیشن QR Code Generator (رایگان، با پرداخت درون برنامه ای)[/button]

اپلیکیشن QR Code Generator با کمک بیش از 500 الگو می تواند به شما در ایجاد کدهای سفارشی کمک کند. می توانید یک کد QR برای لینک به یک وب سایت، یک کارت تماس، اطلاعات کاربری شبکه وای فای ، حساب های اجتماعی خود و بسیاری موارد دیگر ایجاد کنید.

به منظور ایجاد QR Code در گوشی اندروید خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن را باز کنید و در صفحه اصلی، نوع QR Code را که می‌ خواهید ایجاد کنید، مانند متن یا Text، وب سایت (Website)، پیامک (SMS) یا هر نوع کد دیگری از را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

پس از انتخاب نوع کد مورد نظرتان، اطلاعات مورد نیازی که کد شما حاوی این اطلاعات خواهد بود را در برنامه وارد کنید. به عنوان مثال، اگر نوع کد شما Text است می توانید متنی به طول حداکثر 150 کاراکتر وارد کنید، برای Website آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید؛ اطلاعات تماس مانند نام، برای Contact اطلاعات تماس مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را وارد کنید؛ و برای دسته بندی Wi-Fi نیز نام شبکه وای فای، نوع امنیت و نوع رمز عبورتان را وارد کنید. البته در این برنامه ها انواع بسیار بیش تری از کدهای QR ارائه می شوند و تنها محدود به این چند نوع نیستند. هر کدام از انواع این کدها را انتخاب کنید تفاوتی ندارد، فقط لازم اطلاعاتی را که برای نوع QR Code مورد نظر شما نیاز است را پر کنید و برنامه کد شما را به سادگی ایجاد می کند.

هنگامی که اطلاعات در جای خود قرار گرفتند، روی دکمه Create ضربه بزنید. به این ترتیب به سادگی هر چه تمام تر اپلیکیشن کد QR شما را با موفقیت ایجاد می کند و می توانید از این پس از آن ها استفاده کنید.

ایجاد QR Code در اندوید

یکی از ویژگی های مثبت و مضاعف برنامه QR Code Generator این است که به شما امکان می دهد کد ساخته شده خود را به روش های مختلف مانند تغییر رنگ کد و استایل دادن به نقاط کد، سفارشی سازی کنید. هم چنین با استفاده از این برنامه می توانید یک لوگو به مرکز آن اضافه کنید و به شما امکان می دهد توضیحاتی درباره کد به آن اضافه کنید.

با این حال، برخی از قالب‌ ها و گزینه‌ های سفارشی سازی متن در این برنامه تنها از طریق پرداخت درون‌ برنامه ای باز می‌شوند. اگر این ویژگی های پولی را دوست دارید، می توانید می توانید اشتراک برنامه را تهیه کرده و بدون هیچ محدودیتی از تمام امکانات آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

نحوه به اشتراک گذاری QR Code

بعد از اینکه کد QR خود را ایجاد کردید، می توانید آن را به راحتی با هر کسی که می خواهید به اشتراک بگذارید. می‌توانید آن را به‌عنوان یک فایل تصویری ذخیره کرده و برای مخاطبین خود ارسال کنید، یا می‌توانید آن را به‌ صورت یک لینک به اشتراک بگذارید. برنامه QR Code Generator همچنین به شما این امکان را می دهد که کد خود را با استفاده از ایمیل و سایت ها و شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

برخی از کدها، مانند کدهای Wi-Fi، نیازی به اشتراک گذاری دیجیتالی ندارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل تصویری کد QR را در گوشی خود باز کنید و شخص مقابل می تواند آن را از روی صفحه گوشی شما اسکن کرده و به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

ایجاد QR Code مخصوص خودتان کار سختی نیست!

صنعت مدرن بر به منظور بهبود بهره وری بر روی خودکار سازی فرایندها تمرکز ویژه ای دارد. کدهای QR نیز یک ابزار بسیار عالی برای کمک به فرایند خودکار سازی به شمار می روند. این کدها بسیار سریع هستند و از زحمت وارد کردن داده ها یا انجام تراکنش ها به صورت دستی جلوگیری می کنند. این که بتوانید کدهای شخصی خودتان را بسازید، به شما امکان می دهد تا اطلاعات را بسیار راحت ترو بی دردسر تر با دیگران به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از این آموزش هم استفاده لازم را برده باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد و انتقاد می توانید با ما از طریق بخش نظرات سایت در ارتباط باشید. از این کع با ما همراه هستید متشکریم!

بیشتر بخوانید

فرانک محبتی

کارشناس نرم افزار. علاقمند به برنامه نویسی، سئو، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ و کلا دنیای تکنولوژی :) سرگرمی هام هم هر وقتی که پیدا کنم فیلم و سریال و گاهاً هم کتاب D:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا