آموزش

چگونه قابلیت Separation Alerts آیفون را فعال کنیم

قابلیت Find My اپل یکی از ویژگی‌های کاربردی بوده که کمک می‌کند آیفون گم شده شما به سرعت یافت شود. دیگر ویژگی جدیدی که به همراه سیستم عامل iOS 15 دردسترس قرار گرفت، قابلیت Separation Alerts است. در ادامه نه تنها بیشتر با این قابلیت آشنا خواهیم شد، بلکه نحوه فعال کردن آن را آگاه می‌شویم.

قابلیت Separation Alerts چیست؟

 

این قابلیت دقیقا همان چیزی است که مدت‌ها انتظار داشتیم اپل به کار گیرد. به لطف قابلیت Separation Alerts اگر دستگاهی به آیفون شما متصل بوده و جدا شود، اعلانیه‌ای برای شما آشکار خواهد شد. بنابراین دیگر لازم نیست اگر آیپد را به آیفون متصل کردید، به دنبال آن باشید که آیا جدا شده یا خیر.

ناگفته نماند که این قابلیت تنها شامل دستگاه‌های اپل نشده، بلکه به لطف AirTag می‌توانید هر نوع دستگاهی را متوجه شوید در کجا قرار گرفته و آن را از دست ندادید.

برای فعال کردن قابلیت Separation Alerts جهت استفاده با دیگر دستگاه‌ها بهتر است از قابلیت Find My هم بهره گیرید. زیرا این ویژگی بخشی از Find My بوده و باید در آن به دنبال این قابلیت باشید.

با کمک قابلیت Separation Alerts، هر دستگاه اپل مانند اپل واچ، آیپد، آیپاد تاچ و بسیاری دیگر دردسترس شما قرار خواهد بود. در سوی دیگر باید دستگاه شما از iOS 15 پشتیبانی کند زیرا بدون این نسخه iOS از آن بهره نخواهید برد.

نحوه استفاده از قابلیت Separation Alerts در آیفون

خوشبختانه، برای استفاده از آیفون با Separation Alerts، نیازی به اضافه کردن دستی iPad یا iPod Touch به برنامه Find My ندارید. تا زمانی که از حساب iCloud استفاده می‌کنید، به طور خودکار شاهد رویت شدن دستگاه‌ها هستید. ناگفته نماند این قابلیت در حال حاضر با ایرپادهای اپل سازگاری ندارد.

اکنون دستگاهی را که می‌خواهید قابلیت Separation Alerts را در آن فعال سازی کنید، انتخاب نمایید. به پایین حرکت کرده کنید و به گزینه Notifications بروید و روی Notify When Left Behind لمس کنید. اکنون نوار لغزنده را برای Notify When Left Behind باید فعال کنید.

چگونه قابلیت Separation Alerts آیفون را فعال کنیم

در قسمت زیرین آن یک پیام Notify Me, Except At به چشم می‌خورد و اگر موقعیت مکانی Home را در iCloud تنظیم کرده باشید، یک مکان به‌طور پیش‌فرض افزوده خواهد شد. این تنها راهی نیست که می‌توانید زمان و مکان دریافت هشدارهای جدا شدن دستگاه را سفارشی تنظیم کنید.

چگونه قابلیت Separation Alerts آیفون را فعال کنیم

چگونه مکان‌های مورد اعتماد را به قابلیت Separation Alerts بیافزاییم

در حالی که Separation Alerts به طور خودکار مکان خانه شما را در هنگام ایجادشان حذف می‌کند، این تنها جایی نیست که ممکن بوده به هشدار نیاز نداشته باشید. به عنوان مثال، اگر به طور مرتب آیپد خود را به محل کار خود می‌برید، احتمالاً هنگامی که هر بار روی میز می‌گذارید به شما یادآوری نخواهد داشت.

اپل خوشبختانه این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا مکان‌های قابل اعتماد را سفارشی کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد که به تعداد مکان‌های موردنظرتان هم اضافه کنید.

چگونه قابلیت Separation Alerts آیفون را فعال کنیم

در قسمت تنظیمات «Notify When Left Behind» برای یک مورد یا دستگاه معین در برنامه «Find My»، به پایین حرکت کنید تا Notify Me را مشاهده نمایید، سپس باید روی «New Location» لمس کنید. آدرس مکان مورد اعتماد جدید را که می‌خواهید اضافه کنید را بیافزایید.

با دو گزینه مواجه خواهید شد. «For All Items and Devices” to set this location for all of your Apple devices and AirTags, or “For This Device» باید یکی را برای دستگاه موردنظر خود انتخاب کنید.

چگونه قابلیت Separation Alerts آیفون را فعال کنیم

اگر دیگر مکان مورد اعتماد برای شما کارایی ندارد، می‌توانید با لمس کردن روی فلش قرمز رنگ کنار Find My، آن را از لیست حذف نمایید. با تمام این موارد شما دیگر می‌دانید چگونه باید این قابلیت کاربردی را فعال ساخت و سپس از آن استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا