آموزشسیستم‌عامل

معرفی توزیع لینوکس Pop!_OS ( پاپ! او اس )

اگر تا به حال در مورد توزیع لینوکس Pop!_OS (پاپ! او اس) شنیده باشید، ممکن است دیده باشید که اغلب افراد از آن به عنوان بهترین جایگزین برای ویندوز یا به عنوان توزیع ایده آل لینوکس برای گیمینگ یاد می کنند. در این مقاله به بررسی توزیع Pop!_Os لینوکس و دلایل متفاوت بودن آن می پردازیم.

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=”100%”]

دسترسی سریع

Pop!_OS چیست؟

چه چیزی Pop!_OS را متفاوت می کند؟

         Pop!_OS رایگان و Ad-free (بدون آگهی) است!

         جذابیت بصری

         لینوکس گیمینگ

         نرم افزار و اپلیکیشن ها

          Pop!_OS منابع سیستمی کمتری مصرف می کند

          Pop!_OS توزیعی بسیار کاربر پسند

یک توزیع لینوکس هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه ای

[/box]

Pop!_OS چیست؟

پاپ! او اس یک توزیع لینوکس (که معمولاً distro نامیده می شوند) است که توسط شرکتی به نام System76 توسعه یافته است. به زبان ساده، یک توزیع لینوکس یک سیستم عامل است که بر روی هسته لینوکس ساخته شده است. لینوکس یک سیستم عامل متن باز و رایگان است و جایگزینی عالی برای ویندوز و macOS محسوب می شود.

هوم اسکرین Pop!_OS

کمپانی System76 از سال 2005 به تولید کامپیوتر های لینوکسی مشغول است که  به‌ جای ویندوز با یک توزیع از پیش نصب شده از لینوکس به نام اوبونتو عرضه می‌ شوند. در سال 2017، این شرکت توزیع لینوکس منحصر به فرد خود به نام Pop!_OS را بر پایه توزیع اوبونتو ایجاد کرد و شروع به ارائه  این توزیع  به عنوان جایگزین کرد.

چه چیزی Pop!_OS را متمایز می کند؟

عوامل قابل توجه بسیاری وجود دارند که Pop!_OS را از ویندوز، macOS و حتی سایر توزیع‌ های لینوکس متمایز می‌ کنند. در این جا به برخی از این عوامل اشاره خواهیم داشت.

Pop!_OS رایگان و Ad-free (بدون آگهی) است!

Pop!_OS یک پروژه متن باز و کاملا رایگان است. اگر کامپیوتری دارید که می‌ خواهید برای کارهای پایه ای از آن استفاده کنید، و هم چنین نمی‌ خواهید برای لایسنس ویندوز هزینه‌ ای پرداخت کنید، می‌توانید به جای آن توزیع پاپ! او اس را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. یکی از بهترین چیزها در مورد Pop!_OS این است که برخلاف ویندوز، تجربه ای بی نقص و بدون تبلیغات های مزاحم را برای شما رقم می زند.

بیشتر بخوانید

جذابیت بصری

در نگاه اول، ممکن است این گونه تصور شود که چیدمان صفحه هوم Pop!_OS شبیه سیستم عامل macOS است. در حالی که این موضوع درست است، اما هنوز باید توجه داشت که این توزیع لینوکس کاملا یک نسخه کپی از سیستم عامل macOS نیست.

جذابیت بصری پاپ! او اس

هم چنین این موضوع کاملا محدود به ویژگی های ظاهری نمی باشد. سیستم عامل Pop! OS هم چنین ویژگی های دیگر و متمایز بسیاری را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های مورد علاقه جامعه لینوکس “auto-tiling” نام دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی پنجره‌ها را به صورت خانه هایی مرتب می‌کند و به شما تعدادی کلید میانبر صفحه‌ کلید برای پیمایش آن ها ارائه می‌ دهد، در نتیجه به این صورت اطمینان حاصل می کند که شما زمان کمتری را برای حرکت دادن ماوس و زمان بیشتری برای انجام کار صرف می‌ کنید.

قابلیت auto tiling پاپ! او اس

لینوکس گیمینگ

کاربران لینوکس معمولا توزیع Pop!_OS را برای بازی توصیه می کنند، نه به این دلیل که این توزیع بازی های بیشتری را نسبت به سایر سیستم عامل ها پشتیبانی می کند، بلکه به این دلیل که به شما این امکان را می دهد تا بدون نگرانی در مورد نصب درایورهای گرافیکی، بازی کنید. هنگام دانلود توزیع پاپ! او اس، دو انتخاب دارید. می‌ توانید بین یک نوع استاندارد (standard) و نوع دیگری که درایورهای گرافیکی NVIDIA از پیش روی آن نصب شده، یکی را انتخاب کنید.

لینوکس گیمینگ

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این موضوع اهمیت دارد؟ برای شروع، نصب درایورهای NVIDIA در لینوکس همیشه چندان ساده و آسان نبوده است. اگرچه توسعه دهندگان NVIDIA به تازگی اهمیت بیش تری به لینوکس دسکتاپ نیز می دهند و فرآیند نصب درایور در طول سال‌ ها و به مرور آسان‌ تر شده است، اما هنوز ممکن است هنگام نصب دستی درایورها با مشکلاتی مواجه شوید.

Pop!_OS همه چیز را برای شما آماده ساخته تا بتوانید بدون اتلاف وقت Steam را بر روی سیستم عامل لینوکس خود نصب کرده و بازی های خود را اجرا کنید.

[box type=”info” align=”alignright” class=”” width=””]لازم به ذکر است که به طور کلی روند گیمینگ در لینوکس، به لطف لایه Proton که یک لایه سازگار و هماهنگ کننده است در حال بهتر شدن است. سهم زیادی از امتیازات متعلق به بهبود گیمینگ در لینوکس نیز به استیم دک والو Deck Steam Valve تعلق می گیرد، که شرکت های بزرگ ضد تقلب را وادار کرد تا مکانیسم های ضد تقلب(برای جلوگیری از چیت در بازی ها) را به لینوکس دسکتاپ نیز ارائه کنند.[/box]

نرم افزار و اپلیکیشن ها

سیستم عامل Pop! OS همراه با Pop!_Shop (شبیه به Windows Store) ارائه می شود. نصب برنامه ها از طریق Pop!_Shop بسیار ساده است. علاوه بر این بسیاری از برنامه های محبوب نیز در این فروشگاه اپ وجود دارند، بنابراین لازم نیست نگران نصب برنامه های مورد علاقه خود باشید.

نرم افزار و اپلیکیشن های Pop!_OS

برای مثال می توانید اپلیکیشن هایی نظیر Slack، Telegram، Steam، VS Code و … را مستقیماً از طریق Pop!_Shop نصب نمایید. در فرآیند یافتن برنامه‌ های محبوبتان در سیستم عامل های ویندوز و macOS، ممکن است به اپ های جایگزین و متن باز نیز برخورد کنید، که شاید حتی آن ها را بیشتر از برنامه‌ های اصلی که در ابتدا به دنبال آن ها بودید، دوست داشته باشید. حتی اگر این اتفاق نیفتاد، جای نگرانی نیست چرا که هم چنان گزینه هایی برای اجرای نرم افزارهای محبوب ویندوز در لینوکس دارید.

Pop!_OS store

علاوه بر همه این ها، Pop! OS هم چنین دو راه برای نصب برنامه ها ارائه می دهد:  از طریق فروشگاه های Flathub و Pop!_OS (برای فایل های DEB).

از این رو، شما هم چنین برای دریافت و نصب برنامه ها از رسانه دلخواه خود از انعطاف پذیری بیش تری برخوردار هستید.

بیشتر بخوانید

Pop!_OS منابع سیستمی کمتری مصرف می کند

به طور میانگین شما برای اجرای روان ویندوز و macOS باید حداقل 4 گیگابایت رم داشته باشید.  با این حال Pop!_OS تنها به 2 گیگابایت رم نیاز دارد. بنابراین، اگر دستگاه قدیمی‌ تری دارید، می‌ توانید با نصب Pop!_OS را روی آن، زنگی جدیدی به این دستگاه بدهید .

برخلاف ویندوز 11 که در صورت استفاده از پردازنده‌های نسل هفتم اینتل یا نسل های پایین‌ تر و سری Ryzen 1000 یا پایین‌ تر، کار نمی‌ کند، توزیع لینوکس Pop!_OS نیازمندی‌ های سخت‌افزاری نسبتاً ساده تر و کم تری دارد. البته اگر مصمم هستید که ویندوز 11 را بر روی سخت افزار پشتیبانی نشده نصب کنید، راه هایی برای انجام این کار وجود دارد.

Pop!_OS توزیعی بسیار کاربر پسند

ما درباره ویژگی‌ های زیادی از Pop!_OS صحبت کردیم، اما ممکن است هم چنان این سوال در ذهنتان نقس بسته باشد که: «از بین این همه توزیع مختلف چرا پاپ! او اس؟»

پاسخ این است که Pop!_OS هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران سطح متوسط لینوکس بسیار مناسب است. برخی دیگر از توزیع‌ ها از سطح بالاتری برخوردارند و برای کاربران بسیار با تجربه تر لینوکس مناسب هستند. البته اکنون توزیع‌ های زیادی وجود دارد که برای مبتدیان نیز مناسب هستند، اما Pop!_OS تمام و کمال و به اصطلاح شسته و رفته تر است و از ظاهر جذاب تری نیز برخوردار است.

یک توزیع لینوکس هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه ای

Pop! OS یکی از بهترین توزیع‌ ها برای مبتدیان لینوکس، گیمرها و افرادی است که از ویندوز و macOS خسته شده‌ اند. همانند اکثر توزیع‌ های لینوکس نصب آسانی دارد. تنها کاری که لازم انجام دهید این است که به وب سایت رسمی آن بروید، دکمه «Download» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و فایل ISO را دانلود کنید.

با این حال، تهیه نسخه پشتیبان از همه اطلاعات خود و جایگزینی ویندوز با لینوکس Pop!_OS ممکن است کار طاقت فرسا و خسته کننده ای باشد. در عوض، می‌ توانید بوت دوگانه را انتخاب کنید، که به شما این امکان را می‌ دهد که هم ویندوز و هم Pop!_OS را روی یک کامپیوتر اجرا کنید.

هم چنین اگر سخت افزاری تضمین شده برای کار با لینوکس می خواهید، می توانید لپ تاپی بخرید که همراه با سیستم عامل لینوکس عرضه می شود.مثلا لپ‌ تاپ‌ ها و رایانه‌ های رومیزی System76 همراه با توزیع Pop!_OS عرضه می ‌شوند.

امیدواریم این مقاله هم برای شما مفید بوده و از مطالب آن استفاده لازم را برده باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهاد می توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. از همراهی شما متشکریم.:)

بیشتر بخوانید

فرانک محبتی

کارشناس نرم افزار. علاقمند به برنامه نویسی، سئو، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ و کلا دنیای تکنولوژی :) سرگرمی هام هم هر وقتی که پیدا کنم فیلم و سریال و گاهاً هم کتاب D:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا